ofircomputers

איך אתה יודע מתי המעבד שלך מתקלקל?

יחידת העיבוד המרכזית (CPU), המוח של מחשב, שולטת בכל הפעולות המתרחשות בתוך המחשב. המעבד, הידוע גם כמעבד, כולל טרנזיסטורים קטנים, ואפילו בעיה קלה עם כל אחד מהטרנזיסטורים עלולה לגרום למעבד הראשי להיכשל. קבלים פגומים, שימוש לזמן ממושך, בעיות מתח כל יכול לגרום לכשל CPU. החדשות הטובות הן כי מעבדים לתת לך סימנים כי צרות מגיעות. אבחון סימנים אלה ותיקון הבעיה בזמן יכולים לשפר את חיי המעבד במשך שנים ארוכות. בואו לשמוע את העזרה שלנו פרת IT על מה הם הסימנים של כשל CPU וכיצד לפענח אותם.

מהם הסימנים לכשל ב- CPU

שקול לנקוט בפעולה מיידית בכל פעם שאתה נתקל בסימפטומים אלה, או שאתה יכול בסופו של דבר עם CPU מת. חלק מתסמיני כשל המעבד המרכזי שאתה צריך להיות מודע להם הם –

המחשב קופא

אחד הסימנים הנפוצים ביותר של כשל CPU הוא הקפאה אקראית של המחשב, בדרך כלל לאחר רק כניסה למערכת ההפעלה. המערכת לא תגיב לאף אחת מההוראות שלך. העכבר קופא על המסך וכל ניסיון להשתמש במקלדת יגרום לסדרה של צפצופים קצרים. ייתכן שהפעלה מחדש של המערכת לא תפתור את הבעיה. זה עשוי גם להצביע על כך שלוחות האם נמצאים במצב קריטי.

בעיות אתחול

בדרך כלל תשמע צליל צפצוף כאשר המחשב מופעל. עם זאת, במקרה של כשל CPU, ייתכנו בעיות אתחול כגון – מסכים ריקים, אין צפצוף לאחר האתחול ואין תגובה על לחיצה על מקשי לוח המקשים או לחיצה על העכבר. אם נוח לך לפתוח את המחשב, בדוק אם יש נוריות לוח אם. אם הם נדלקים, אבל המערכת מסרבת לאתחל, אז זה סימן ברור של כשל במעבד.

אם המחשב שלך עובד כבר זמן רב, המעבד יכול להתחמם. במצב כזה, לוח האם מכבה את המחשב כדי לקרר את המעבד. על-ידי כיבוי, המעבד נשמר מפגיעה לצמיתות. אם אתה נתקל בבעיית כיבוי תכופה, ייתכן שהיא נובעת מבעיות CPU. זרוק את המחשב שלך במרכז תיקון המחשבים שלנו 24 שעות ביממה בבלמונט כדי לזהות ולתקן בעיות CPU.

טכנאי מחשבים בחיפה טלפון

מסך כחול עם קוד שגיאה

המכונה מסך כחול של מוות (BSoD), זה יכול לקרות עקב גורמים מרובים, כולל RAM, לוח אם וכשלים CPU. אם המסך מציג את קוד השגיאה 0x00000, הוא מהווה אינדיקציה לכשל במעבד.

התראות צפצוף

בכל פעם שהמחשב מאותחל, הוא בודק אם כל רכיבי המחשב פועלים כראוי. זה נקרא מבחן POST. אם אתה שומע צלילי צפצוף לא סדירים, CPU כושל יכול להיות אחת הסיבות. בעיית CPU תגרום בדרך כלל לסדרה של צפצופים של 5-7. עם זאת, טכנאי מיומן יוכל לעזור לך טוב יותר בפענוח הצפצופים.

מראה חיצוני של נזק

מחשב יכול להראות סימנים של נזק CPU גם מבלי לאתחל אותו. התחממות יתר עלולה לגרום לנזקים שעשויים להיות גלויים חיצונית. כל הסימנים השרופים בשקע המעבד ובסביבתו מצביעים על כך שהמעבד עבר התחממות יתר קיצונית. במצבים כאלה, החלפה עשויה להיות האפשרות היחידה.

ניווט
טכנאי מחשבים
© ofircomputers.co.il - אופיר טכנאי מחשבים בתל אביב כל הזכויות שמורות
שיווק בפייסבוק ע"י קרית טק