ofircomputers

איך מתקנים מחשב מקולקל?

רבים מאיתנו כל כך מסתמכים על המחשבים שלנו שזו בעיה רצינית כשמשהו משתבש – בדומה לחשמל שיוצא או למים שנקטעים. כמובן שאתה רוצה לקבל את המערכת שלך בחזרה ולהפעלתו מהר ככל שאתה יכול, אבל זה לעתים קרובות קל יותר לומר מאשר לעשות. אין זו הגזמה לומר שמספר כמעט בלתי מוגבל של דברים יכול להשתבש במחשב, כי המערכת וההגדרות של כולם שונות. זה יכול להיראות כמעט בלתי אפשרי לדעת איפה להתחיל כשמדובר בפתרון בעיות בדרך חזרה למחשב עובד.

עם זאת, אתה תהיה מופתע רק כמה בעיות יש את אותה סיבה שורש פשוטה. לפני שתקבל עזרה מקצועית – שעדיין היינו מייעצים לה במקרים רבים – תעברו על האמצעים הפשוטים האלה כדי לראות אם תוכל לתקן את הבעיה בעצמך.

1. להפעיל סריקת וירוסים יסודית

זה ברור, אבל זה יעיל: הפעל את תוכנת סריקת הווירוסים שלך, הפעל את הסריקה העמוקה והדיקתית ביותר הזמינה, והותיר אותה לעשות את עבודתה. שים לב כי הסוג המקיף ביותר של סריקה (אשר מסתכל על רוב הקבצים ולוקח את הזמן הארוך ביותר כדי להשלים) לא יכול להיות הסריקה כי המחשב מוגדר להפעיל כברירת מחדל, אז לבדוק את הגדרות התוכנית כדי לראות מה זמין. מומלץ גם לוודא שהסורק שלך מעודכן תחילה, כדי שיוכל לתפוס את הגל האחרון של קוד שגוי.

סורקי אנטי וירוס יכולים לפעמים לפספס איומים או להיות מושבתים על ידי אותם, ולכן כדאי לקבל חוות דעת שנייה. מפתחי אנטי-וירוס רבים מייצרים סורקים קלים לפי דרישה שניתן להתקין לצד תוכנת האבטחה הראשית שלך כשכבה שנייה של הגנה – יישומים כמו סריקת האבטחה של קספרסקי עבור Windows או macOS, או סורק הבטיחות של Microsoft עבור Windows, או ערכת חירום Emsisoft עבור Windows.

תוכל למצוא תוכניות אנטי-וירוס נוספות בסביבה עבור Windows מכיוון שיש לו היסטוריה של התקפה על ידי חלק גדול יותר של תוכנות זדוניות. בעוד ש-macOS נעול באופן מקיף למדי, במיוחד אם אתם נצמדים ל-Mac App Store עבור היישומים שלכם, לעולם לא תוכלו להיות בטוחים ב-100% שאתם בטוחים, כך שתמיד כדאי שתהיה לכם תוכנית אנטי-וירוס או שתיים בהישג יד כדי לפתור בעיות במערכת.

כל מיני קריסות מחשבים והאטה יכול להיגרם על ידי וירוסים ותוכנות זדוניות אחרות. כדאי להריץ סריקה אם המערכת שלך הפכה איטית, פתאום מתנהגת מוזר, או נראית מוצפת בפרסום. אם יימצאו איומים, תוכנית האנטי-וירוס שלך תדע להילחם בהם; אם אתה מקבל תעודת בריאות נקייה, באפשרותך לנסות כמה אפשרויות אחרות לפתרון בעיות כדי לפתור את כל בעיה שיש לך.

2. עדכן את התוכנה שלך

בעיות מחשב רבות נגרמות על ידי תוכנה מיושנת ולא תוקנה, מהתפרצויות של תוכנות כופר ועד מקלדות תקלה שמסרבות לירוק את האותיות הנכונות כשאתה מקיש עליהן. למרבה המזל, עדכונים רבים מתרחשים כעת באופן אוטומטי, מכיוון שהם כל כך חשובים – ולכן המחשב שלך עשוי לאתחל מחדש פתאום כאשר לא ציפית לכך.

התמקד קודם במערכת ההפעלה שלך. ב- Windows באפשרותך לחפש עדכוניםעל-ידי פתיחת הגדרות ולאחר מכן לחיצה על עדכן ואבטחה; ב-macOS, הפעל/י את ה-App Store מהעגן או את המסך ״יישומים״ ב״מאתר״ ולאחר מכן עבור/י לכרטיסיה ״עדכונים״. הקפד להחיל עדכונים הממתינים.

חשוב לבדוק אם קיימים עדכונים ליישומים האחרים שלך, כולל דפדפן האינטרנט ותוכנית האנטי-וירוס שלך, גם אם הגדרת אותם לעדכון אוטומטי. תכונת העדכון צריכה להיות בולטת למדי בכל אפליקציה, אך עיין באפשרויות העזרה המובנות אם אתה נתקע.

לאחר החלת כל העדכונים שבאפשרותך למצוא, ייתכן שהבעיות שלך יתוקנו. אם כן, שמור על תהליך זה כדרך למנוע בעיות עתידיות בנוסף לתיקון בעיות קיימות. ודא שרבים מהיישומים המותקנים שלך מעדכנים את עצמם באופן אוטומטי ברקע, ועליך להיתקל בפחות בעיות במחשב כתוצאה מכך.

3. לקצץ על הנפיחות

ייתכן שתחשוב שהשארת תוכניות ישנות יותר שאינן בשימוש בכונן הקשיח אינה מזיקה, אך ככל שיותר ויותר יישומים מצטברים, מערכת ההפעלה שלך צריכה לעבוד קשה יותר והקבצים במחשב שלך מתפרקים לעתים קרובות יותר ומתפרסים עוד יותר ככל שהמחשב מנסה לשמור אותם – דבר המכונה פיצול. כתוצאה מכך, כמות שטח האחסון הפנוי יכולה להיות מוגבלת במהירות.

טכנאי מחשבים לבית בחיפה

4. בדוק את חיבור ה- Wi-Fi שלך

טכניקה זו לפתרון בעיות חלה רק על בעיות הקשורות לאינטרנט – קטגוריה אחת ספציפית מאוד של בעיה. המפתח להפעלת האינטרנט שלך שוב הוא להבין היכן טמונה הבעיה, ועבודת הבלשים אינה קשה כפי שאתה חושב.

אם באפשרותך, חבר את המחשב הנייד או המחשב השולחני היישר לנתב באמצעות כבל Ethernet. אם אתה עדיין לא מקבל אינטרנט ושום דבר מחובר Wi-Fi מקבל אינטרנט (כמו טלפונים וטאבלטים), אז הבעיה עלולה לשקר עם חומרת הנתב שלך או ספק שירותי האינטרנט שלך. אם זה המקרה, האפשרות הטובה ביותר שלך היא לקבל בטלפון עם החברה ולבקש סיוע.

אם המחשב שלך יכול להתחבר למצב מקוון כאשר הוא מחובר ישירות לנתב אך לא כאשר הוא גולש ב- Wi-Fi, ייתכן שאתה נתקל בבעיה ברשת ה- Wi-Fi שלך. כתבנו בעבר על קבלת האות החזק ביותר האפשרי בביתך, אך אם זה לא יכניס אותך לשום מקום, אתחל מחדש את הנתב שלך וצלל לתוך ההגדרות שלו על הסיפון – חיפוש מהיר באינטרנט המבוסס על יצירת הנתב ודגם צריך להציג מידע כלשהו על טריקים לפתרון בעיות שתוכל לנסות.

5. התקן מחדש את מערכת ההפעלה

התקנה מחדש של Windows או macOS והתחלה מאפס היא גרסה קיצונית יותר של פתרון "לחתוך על התנופח" שהזכרנו לעיל. זה מוחק תוכניות בעייתיות, מוחק וירוסים וסוגים רבים של תוכנות זדוניות, מאפס את הגדרות החיבור לאינטרנט שלך בדרך כלל נותן לך דף חלק. ברצונך לוודא שכל הנתונים מגובים לפני שתתחיל בתהליך ההתקנה מחדש.

מה שעושה את זה שווה לנסות הוא כי מיקרוסופט ואפל הפכו התקנה מחדש של מערכות ההפעלה שלהם כל כך פשוט. ב- Windows, באפשרותך לעבור אל עדכן ואבטחה מהגדרות ולאחר מכן לבחור שחזורובחר החל לעבוד תחת איפוס מחשב זה,ואילו ב- macOS התהליך שלך ישתנה בהתאם לשאלה אם המחשב שלך משתמש בסיליקון של Apple או במעבד Intel. עבור הדגמים החדשים המעטים עם סיליקון, הפעל את ההתקן והמשיך להחזיק את לחצן ההפעלה עד שיופיע חלון אפשרויות האתחול. בחר באפשרותולאחר מכן לחץ על המשך. אם יש לך מעבד Intel, הפעל את ה-Mac והמשיך להחזיק את Cmd+R כדי להפעיל את תוכנית כלי השירות לאחר מכן בצע את הוראות המתקין.

על ידי הגדרת המערכת שלך בחזרה לנקודת ההתחלה, אתה תיאורטית מנגב את מה שגרם לבעיה שיש לך, אם כי אין ערובה שזה יעבוד. תצטרך גם לשקול את הטרחה של מקבל את כל היישומים והקבצים שלך בחזרה על המערכת לאחר מכן, אז זה לא הבחירה הנכונה עבור כולם בכל מצב. למרות זאת, מניסיוננו, מצאנו שזה תיקון יעיל להרבה תחלואי מחשב.

אנחנו לא יכולים להבטיח שחמשת הטיפים האלה יפתרו כל בעיה שיש לך, אבל הם לפחות יאפשרו לך לשלול כמה אפשרויות בסיסיות בכל הנוגע לגורמי השורש. אנחנו גם לא מנסים להפחית מהחשיבות של חנות התיקונים המקומית למחשבים האישיים שלך – וזו צריכה להיות יציאת השיחה הבאה שלך אם המחשב שלך עדיין נאבק בסוף מדריך זה.

ניווט
טכנאי מחשבים
© ofircomputers.co.il - אופיר טכנאי מחשבים בתל אביב כל הזכויות שמורות
שיווק בפייסבוק ע"י קרית טק