ofircomputers

האם מחשבים יכולים לתקן את עצמם?

אם אתה משתמש רגיל של Windows, אין ספק שאתה נתקל בבעיות במערכת ההפעלה שלך בשלב מסוים. Windows נמצא בכל מקום, ובגלל זה, זה היעד מספר אחד עבור האקרים, תוכנות זדוניות, ודברים מגעילים אחרים אתה עלול להיתקל באינטרנט.

אם מצאת את עצמך מתוסכל לאחר שהשקעת זמן וכסף בתיקון המחשב שלך, ייתכן שתופתע לגלות ש- Windows יכול לתקן את עצמו. לכל מערכת הפעלה של Windows יש את היכולת לתקן תוכנה משלה, עם אפליקציות למשימה הכלולות בכל גירסה מאז Windows XP. אתה לא תאמין כמה זמן תחסוך על ידי מתן Windows לעשות את ההרמה הכבדה.

לאחר תיקון Windows עצמו הוא תהליך המשתמש בקבצי ההתקנה של מערכת ההפעלה עצמה. לפני שתמשיך עם תיקונים כלשהם, תרצה לוודא שאתה מגבה את הנתונים החשובים שלך לכונן חיצוני מסוג כלשהו.

כונן הבזק מסוג USB או כונן מצב מוצק הם בחירות טובות שישמרו את המידע האישי שלך במקרה שכל אובד במהלך התיקון. מומלץ גם לבדוק איזו גירסה של Windows שברשותך, מאחר שכל גירסה מטפלת בתיקון מערכת ההפעלה באופן שונה.

אולי יעניין אותך גם תיקון מחשב נייד מחיר

כיצד Windows מתקן את עצמו באופן אוטומטי

Windows משתמש בקבצי התקנה משלו כדי להחליף נתונים שייתכן שנפגמו עם הזמן. בגירסאות קודמות, זה נעשה באמצעות דיסקים להתקין, אם כי הגירסאות העדכניות ביותר של Windows יכול להשתמש באינטרנט כדי להוריד ולתקן את הקבצים שלה.

לפני שתתחיל, תרצה לוודא שהמחשב מחובר ופועל. אני יודע – זו אמירה ברורה, אבל לכולנו היו רגעים של סטירות במצח שבהם אנחנו שוכחים לעשות את המובן מאליו. אם אתה משתמש במחשב נישא, ודא שהמערכת לא מתנתקת בשום שלב במהלך התיקון. אם מחשב נישא מת במהלך התקנה מחדש של המערכת, מידע קריטי לא יותקן ויהיה עליך להפעיל את כל התהליך מחדש.

כיצד לתקן את Windows 10 ו- Windows 8 באופן אוטומטי

מאחר ששתי מערכות אלה הן העדכניות ביותר של Microsoft, שתיהן נהנות מתמיכה מרבית מ- Microsoft. כדי לגשת לתכונות התיקון האוטומטי, מומלץ ללחוץ על תפריט החיפוש. זהו הלחצן המעגלי בשורת המשימות הממוקם לצד סמל החלונות.

לאחר שתיכנס לתפריט החיפוש, הקלד "שנה אפשרויות אתחול מתקדמות". פעולה זו תאתר את תפריט אפשרויות אתחול מתקדמות, שבו באפשרותך לבחור כדי להפעיל מחדש או לרענן את המחשב. לחץ על "הפעל מחדש כעת", ותהיה מונחה באמצעות סידרה של אפשרויות אתחול – כולל תיקון אתחול. בחר מצב זה ו- Windows יתחיל לעבוד. אתה רוצה לחכות בסבלנות עד שזה נגמר.

אם זה עדיין לא פתר את הבעיות שלך, תרצה לבצע מה שמכונה "התקנה נקייה" של Windows. זה כאשר אתה מוחק לחלוטין ומחליף את הקבצים של Window עם קבצים טריים. באפשרותך לגשת לאפשרות זו מאותו תפריט כמו קודם. פשוט לחץ על הקישור להלן "אפשרויות שחזור נוספות" שאומר "למד כיצד להתחיל מחדש עם התקנה נקייה של Windows.

כיצד לתקן 7 Windows

התהליך לתיקון Windows 7 ו- Vista דומה למערכות ההפעלה העדכניות ביותר למעט גורם אחד: הוא דורש את דיסק ההתקנה. אם יש לך את זה, כל מה שאתה צריך לעשות הוא פופ אותו לתוך כונן הדיסקים שלך וללכת. אם אתה צריך להזמין אחד חדש, אמזון יש כמעט כל גרסה למכירה בצורה זו או אחרת. בדוק שוב כדי לוודא שמספר הגירסה שלך תואם למספר הגירסה שאתה מזמין.

כשתהיה מוכן להתחיל בתיקון, הכנס את דיסק ההתקנה והפעל מחדש את המחשב. אם הדיסק פועל כראוי, עליך לראות התראה המציינת "הקש על מקש כלשהו כדי לאתחל מתקליטור או מ- DVD". פעולה זו מאלצת את המחשב לפעול באמצעות הדיסק במקום בכונן הקשיח שלו. על-ידי ביצוע פעולה זו, המחשב יכול לתקן את עצמו מבלי לפגוע בעצמו בתהליך.

לאחר אתחול הדיסק, בצע את ההוראות בכל מסך והמתן עד שתראה תפריט שאומר "התקן כעת". אל תלחץ על זה. במקום זאת, אתר את "תקן את המחשב" בפינה השמאלית התחתונה. פעולה זו תספק לך אפשרויות תיקון מרובות עבור המחשב שלך, כולל תיקון אתחול ושחזורי מערכת מלאים.

כיצד לתקן באופן אוטומטי את XP Windows

לאלו מכם עדיין מתנדנד Windows XP, מזל טוב על עושה את זה כל כך רחוק. בדיוק כמו Windows 7 ו- Vista, XP מסתמך על דיסק התקנה כדי לתקן את עצמו באופן מלא. כמו בעבר, תרצה להסתכל על אמזון, אך זכור כי דיסקים רשמיים להתקנת XP הופכים נדירים יותר ככל שהזמן עובר.

בדומה ל- Windows 7 ול- Vista, מומלץ למקם את הדיסק בכונן ולהפעיל מחדש את המחשב. תופיע הודעה שתבקש ממך להקיש על מקש כלשהו כדי לאתחל מהדיסק.

לאחר שהמחשב מאותחל מדיסק ההתקנה, התהליך הופך להיות הרבה יותר אוטומטי. בצע את ההוראות בכל מסך ותלחץ על Enter כדי להגדיר את Windows XP כאשר תתבקש לעשות זאת.

שים לב כי צורה זו של תיקון תמחק לחלוטין את המחשב שלך ואת כל מה שיש בו. התקנה נקייה של Windows תחול על המחשב שלך כדי להסיר כל פגם בנתונים. כפי שציינו לעיל, גיבוי הנתונים שלך הוא חיוני כדי למנוע כל אובדן מידע. ברגע שזה נעלם, אתה לא יכול לקבל אותו בחזרה.

ניווט
טכנאי מחשבים
© ofircomputers.co.il - אופיר טכנאי מחשבים בתל אביב כל הזכויות שמורות
שיווק בפייסבוק ע"י קרית טק