ofircomputers

האם מחשב יכול לפעול ללא זיכרון RAM?

מחשב זקוק למספר דברים כדי לפעול כראוי. החלק המרכזי הוא לוח האם, המחבר את כל שאר חלקי המחשב. הבאה בתור היא יחידת העיבוד המרכזית (CPU) של המחשב, שלוקחת את כל הקלט ומספקת את הפלט המתאים.

CPU, בתורו, צריך להניח את כל המידע שהוא צריך לעבד איפשהו. זה גם דורש מקום לאחסן את תוצאות העבודה שלה. המקום הזה ידוע בדרך כלל כזיכרון גישה אקראית או זיכרון RAM. ללא CPU, לוח אם ו- RAM, המחשב שלך כמעט אינו קיים. לכן, המחשב שלך זקוק ל- RAM.

זיכרון RAM חיוני עבור המחשב שלך

מאז שמחשבים הופיעו, הם היו צריכים סוג של זיכרון RAM כדי לפעול. למרות שיש דרכים תיאורטיות לגרום למחשב לעבוד ללא זיכרון RAM, בפועל, לא יהיה לך שימוש רב במבנה כזה בכלל.

אם הפעלת מחשב ללא זיכרון RAM, הוא לא היה עובר את מסך POST (בדיקה עצמית של Power-On). אם נתקלת במודול RAM פגום או בחיבור שגוי בחריצי ה- RAM של לוח האם, השגיאה המתאימה תופיע על המסך. כמה צפצופים שיוצאים ממארז המחשב שלך ילוו אותו. בדרך זו, המחשב שלך יגיד לך שהוא חסר RAM וכי הוא לא יכול לאתחל.

לעתים, ייתכן ש- RAM המותקן שלך לא יספיק למשימה שלפנינו. לכן מחשבים יכולים לנצל שטח רב שיש לך בכונני הדיסק הקשיח, בין אם מדובר בכונן קשיח רגיל או בכונן SDD מהיר בהרבה.

בעת השימוש ב- RAM, ייתכן שתבחין שהמחשב מתחיל להאט. הסיבה לכך היא שחלק מהדיסק הקשיח מאחסן כעת חלקים מהקופות של RAM, ומאפשר לו לעמוד בקצב הביקוש. ההאטה של המערכת נובעת מהעובדה שהדיסק הקשיח פועל לאט משמעותית מ- RAM.

אז כדי לענות על השאלה מהכותרת, לא, אתה לא יכול להפעיל מחשב ללא RAM.

סוגי זיכרון RAM

מחשבים שולחניים מודרניים משתמשים ב- DDR4 RAM. DDR4, שיצא ב-2014, המחליף את DDR3, נמצא בסביבה מאז 2007. שמו המלא של DDR RAM הוא DDR SDRAM. DDR מייצג את "קצב נתונים כפול", בעוד SDRAM הוא ראשי תיבות עבור "זיכרון גישה אקראית דינמי סינכרוני".

לפני 2000, כאשר מודולי DDR הראשונים הופיעו (בעיקרון DDR1, למרות שהם נקראים רק DDR), מחשבים השתמשו במודולים "קצב נתונים יחיד" (SDR), הידועים בכינויו SDRAM. מודולי זיכרון אלה עבדו כמעט בחצי המהירות של מודולי DDR דומים.

דבר נוסף שיש לשים לב אליו כשמדברים על זיכרון RAM הוא תדירות ההפעלה של הזיכרון הנמדדת בהעברות לשניה. מכיוון שהזיכרונות האחרונים מהירים למדי, יחידה סטנדרטית היא מיליון העברות לשנייה, או מגה-העברות לשנייה (MT/s).

מודולי זיכרון DDR4 מתחילים ב- 1,600 MT/s ומעברו עד 3,200 MT/s עבור הדור האחרון. בעת רכישת RAM, באפשרותך להבחין במהירויות אלה המיועדות על שם המודול. אפשרויות בולטות כוללות DDR4-1,600, DDR4-2,400, או DDR4-3,200, עם כמה הבדלי מהירות אחרים בין לבין עם תוספת של כ 266 MT/s.

התבנית הפיזית שבה מופיעים מודולי RAM נקראת מודול זיכרון IN-Line כפול. ראוי לציין כי יש גם סוג אחר של מודול, הנקרא SO-DIMM, אשר מייצג "מודול זיכרון כפול בשורה כפולה קטן."

טכנאי מחשבים בחיפה פתוח בשבת

כפי שמוצע בשמם, מודולי SO-DIMM קטנים יותר מעמיתיהם ב- DIMM. הם עומדים כמעט על מחצית מהגודל, והם נמצאים שם עבור מערכות עם שטח מוגבל, כגון מחשבים נישאים, מחשבים ניידים או מחשבים שולחניים קטנים המשתמשים בלוחות אם של Mini-ITX.

רכיבים חיוניים אחרים

מלבד לוח אם, CPU ו- RAM, המחשב שלך אינו יכול לפעול ללא מספר רכיבים נוספים. הברור ביותר הוא יחידת ספק כוח (PSU).

בדרך כלל מותקן בתוך מארז המחשב, PSU מפנה כוח משקע קיר ללוח האם, המעבד, הכרטיס הגרפי והדיסק הקשיח. הוא גם מפעיל את מאוורר הקירור של המעבד המרכזי, כמו גם כל קבוצה אחרת של מאווררים שאולי התקנת.

לדוגמה, מערכת מקוררת מים זקוקה גם לחשמל. בדרך זו, זה יכול מחזור נוזל קירור ולקחת חום ממעבד או כרטיס גרפי. לאחר מכן החום עובר לרדיאטור, שם קבוצה של מאווררים מקררת אותו.

רכיבים חיוניים אחרים כוללים את הכרטיס הגרפי ואת הצג. הכרטיס הגרפי מקבל הוראות מה-CPU, מעבד אותן במעבד הגרפי שלו (יחידת עיבוד גרפי), ולבסוף שולח את התמונה לצג. לכן, ללא כרטיס גרפי וצג, לא תוכל לראות שום דבר שהמחשב שלך עושה.

כונן הדיסק הקשיח של המחשב שלך הוא החלק האחרון בפאזל. אם יש לך את כל הרכיבים שהוזכרו קודם לכן ופועלים, ללא מערכת הפעלה המאוחסנת בדיסק הקשיח, המחשב שלך לא יכול לעשות שום דבר משמעותי עבורך.

אתה לא יכול לעשות שום דבר בלי זיכרון RAM

יש לקוות, מאמר זה עזר לך להבין עד כמה חשוב RAM עבור המחשב שלך. כמו כן, אם תחמיץ רכיב אחד מהרכיבים האחרים שהוזכרו לעיל, לא יהיה לך שימוש רב עבור המחשב שלך.

האם ניסית להפעיל את המחשב ללא זיכרון RAM? האם אי פעם היו לך בעיות עם מודול זיכרון פגום? אנא שתף את החוויות שלך בסעיף ההערות שלהלן.

ניווט
טכנאי מחשבים
© ofircomputers.co.il - אופיר טכנאי מחשבים בתל אביב כל הזכויות שמורות
שיווק בפייסבוק ע"י קרית טק