ofircomputers

חשיבות הרקע המקצועי של נותני שירות בתחום גיבוי מערכות מידע

גיבוי מערכות מידע הוא חלק ממקצוע הרבה יותר רחב המכונה ניהול מערכות מידע שלא תמיד מצריך תואר במדעי המחשב, אבל מאד מומלץ להיות בעל תואר במדעי המחשב כדי לעסוק בתחום זה באופן מקיף ויעיל. תואר במדעי המחשב מכין את בוגריו לעבוד בתחומים שונים הכלולים בתחום המחשבים ואחד מהם הוא ניהול מערכות מידע שעוסק גם בגיבוי מערכות מידע. תואר במדעי המחשב יכול להוות ייתרון משמעותי בקבלת עבודה בתחום זה.

מהו בדיוק ניהול מערכות מידע

ניתן לומר כי תפקידו של מנהל מערכות מיידע הפך בשנים האחרונות לאחד התפקידים החשובים בכל ארגון הנזקק לטכנולוגיה מתקדמת והאמת היא שאין ארגון שאינו עובד כיום עם מחשבים והאינטרנט ולכן תפקיד זה נחוץ בכל אירגון, בין אם מדובר בארגון עסקי למטרות רווח, בארגונים ציבוריים שונים או בארגוני עמותות וכדומה. מנהל מערכות מידע הוא צומת המחברת בין יכולות טכניות מגוונות לבין ניהול מערכות מידע בצד הניהולי האירגוני.

בהרבה חברות נעשים רוב השירותים באמצעות מיחשוב וכך גם לגבי ניהול החברה, שמירה על קשר עם לקוחות וכדומה. עבודה מול המחשב ובעזרתו היא לב ליבו של כל ארגון כיום וכדי לעשות עבודה זו ביעילות וללא תקלות דרוש מנהל לצורך הזה שידע לווסת את המידע והפעילות הממוחשבת. ומכיוון שעבודה זו קשורה בהרבה מקרים בפעילות האסטרטגית של החברה יש להציב במישרה זו אדם בעל תואר במדעי המחשב שידע לנהל את התחום באופן יעיל.

תפקידו של מנהל מערכות מידע

ברוב המקומות והחברות מתייחסים לניהול מערכות מידע כמו לניהול שיווק או לניהול משאבי אנוש או לניהול כספים של החברה. מובן לכל כי ניהול מערכות מידע באופן יעיל יכול לגרום לחיסכון ניכר בהוצאות החברה, ולכן מנהל מערכות מידע הוא בדרך כלל בוגר תואר במדעי המחשב שמאפשר לו להיות חלק מתהליך קבלת ההחלטות בחברה. מנהל מערכות המידע שותף לבחינת הפעילויות השיווקיות והמכירה של הארגון ובמיוחד לתפיסה הטכנית של הארגון, גיבוי מערכתי של מערכות המידע של הארגון ושמירה על המערכת כולה מפני פריצות וגניבות. עבודת מנהל מערכות מידע שונה מארגון לארגון ולכל מקום יש את ההגדרה הספציפית שלו לתחום האחראיות הישיר של מנהל מערכות המידע.

בכל מקרה תהיה עבודת ניהול מערכות המידע  משלבת את הצד הטכני המערכתי לרבות הגיבוי ואת הניהול השוטף של מערכות המידע של הארגון.

לימודי מדעי המחשב כרקע לניהול מערכות מידע

למרות שעל פניו אין צורך בתואר במדעי המחשב כדי לנהל מערכות מידע בארגונים ובחברות שונות, הרי שרובם מעדיפים אנשים עם תואר במדעי המחשב מכיוון שתואר זה מקנה לבוגר חשיבה מערכתית וידע נרחב אודות עולם המחשבים, יכולותיו ומגבלותיו. בוגר תואר במדעי המחשב – תואר ראשון או תואר שני, הוא אדם שידע לנהל מערכות מידע בצורה הרבה יותר מקיפה מאשר אדם שלא סיים תואר כזה.

ניווט
© ofircomputers.co.il - אופיר טכנאי מחשבים בתל אביב כל הזכויות שמורות
שיווק בפייסבוק ע"י קרית טק