ofircomputers

כיצד לבחור מעבד גיימינג ? 5 טיפים חשובים

המעבדים מגיעים עם מגוון מפרטים ותכונות שיכולים להשפיע על ביצועי הגיימינג. אנו נעזור לך לצמצם את רשימת המועמדים כדי שתוכל למצוא את מעבד המשחקים מושלם עבורך.1

כדי להפיק את המרב מהמחשב השולחני או מהמחשב הנייד, חשוב לוודא שהמעבד שלך עומד באתגר.

למרות המעבדים עמידים והוא יכול להימשך שנים כאשר מטופל כראוי, טכנולוגיית המחשב מתפתחת כל הזמן. מעבדי משחקים חדשים יותר עושים שימוש במהירויות שעון גבוהות יותר, גדלי מטמון גדולים יותר וספירות חוטים גבוהות יותר, ומאפשרים ביצועים משופרים כאשר הם משויך לחומרה מודרנית תואמת.

בסופו של דבר, מציאת מעבד הגיימינג הטוב ביותר עבור המחשב תלויה במה שאתה מקווה להוציא מחוויית המשחק שלך ובאופן שבו אתה משתמש במערכת שלך.
הצעד הראשון הוא בחירת המערכת הזו.

שלב 1: להבין מה אתה צריך במעבד

לפני שתוכל להחליט על CPU, שקול היכן ברצונך להשתמש במחשב. האם אתה מחפש ניידות, או שאתה מעדיף חוויית שולחן עבודה?

לאחר מכן, שקול כיצד בכוונתך להשתמש במערכת החדשה שלך. לצורך מאמר זה, אנו מניחים שאתה משתמש במחשב שלך למשחקים, אך משימות כגון הזרמה, עריכת וידאו ויישומים מקצועיים יכולות להשפיע גם על אפשרויות החומרה שלך.

זכור שיקולים אלה כאשר אנו מכסים מונחים כמו ספירת ליבה ומהירות שעון שחשוב לדעת בעת השוואת מעבדים.

שלב 2: למד כיצד פועל המעבד המרכזי

ברגע שאתה יודע על סוג המערכת שבה אתה משחק, השלב הבא הוא לחמש את עצמך עם קצת ידע בסיסי על האופן שבו המעבד משפיע על ביצועי המערכת שלך. הידיעה כיצד מהירות השעון וספירת הליבות בחוויית המשחקים יעזרו להבטיח שתרכוש CPU שיאפשר לך לעשות כל מה שאתה רוצה.

ספירת ליבות CPU

מעבדי משחקים מודרניים יש ליבות מרובות. כל אחת מהליבות האלה פועלת כמו מעבד נוסף, המאפשר למעבד לעבד הוראות מרובות בו זמנית.

משחקי מחשב רבים עושים שימוש בליבות מרובות, אך ספירת הליבות גבוהה יותר הופכת לחשובה יותר ויותר בעת ביצוע משימות עתירות CPU מחוץ למשחקים, כגון קידוד וידאו או שימוש בתוכניות מורכבות ליצירת תוכן ברמה גבוהה.

אם אתה משתמש ב-CPU שלך ליותר מאשר רק למשחקים – לדוגמה, הזרמת משחקים תוך כדי משחק – ליבות נוספות יכולות לעשות את ההבדל. מעבד עם ספירת ליבות גבוהה יותר יכול להתמודד עם עומסי עבודה שמעבד בעל ליבה אחת, אפילו אחד עם מהירות שעון גבוהה מאוד, עשוי להיאבק בהם.

מהירות שעון CPU

מהירות השעון של המעבד המרכזי (הנקראת גם קצב שעון או תדירות) היא מספר המחזורים ש- CPU יכול לבצע בשנייה. זהו שיקול בסיסי אך חשוב ביסודו בעת בחירת CPU. מעבדים מודרניים מבצעים מיליארדי מחזורים בשנייה, כך שמהירות השעון נמדדת בג'יגה-הרץ (GHz). תוכל לקרוא עוד על מהירות השעון ומחזורי CPU כאן כדי ללמוד כיצד מדדים אלה עשויים להשפיע על חוויית המשחק שלך.

באופן כללי, ככל שמהירות השעון גבוהה יותר לליבה, כך טוב יותר. בעת בחירת CPU חדש, חפש את מהירויות השעון הגבוהות ביותר האפשריות במסגרת התקציב שלך, ובמקביל להבטיח שיש לך את הליבות/הליכי המשנה הדרושים לך עבור עומסי העבודה שלך.

שלב 3: שקול תכונות CPU נוספות

מעבר למדידות פשוטות כמו מהירות השעון וספירת הליבה, יש תכונות אחרות שיש לקחת בחשבון בעת בחירת CPU חדש.

גרפיקה משולבת

רוב המעבדים של Intel® משתמשים בגרפיקה משולבת, כלומר הם יכולים להציג גרפיקה על המסך ללא מעבד גרפי נפרד. גרפיקה משולבת יכולה להיות שימושית, במיוחד בעת פתרון בעיות פוטנציאליות הקשורות במעבד גרפי ייעודי.

גרפיקה משולבת יכולה גם להיות שימושית אם אתה עובד עם עריכה או הזרמת וידאו. לדוגמה, Intel® Quick Sync Video הוא תכונה המובנית במ מעבדי Intel® מודרניים המקודדת ומפענחת במהירות קבצי וידאו, ומפנה משאבי מערכת פוטנציאליים לשימוש במקום אחר.

המעבדים היחידים של Intel® שאין להם גרפיקה משולבת הם אלה עם ייעוד F, כגון מעבד Intel® Core™ i7-12700KF. אלה מיועדים למשתמשים שיודעים שהם ישתמשו GPU נפרד במערכת שלהם.

תכונות ספציפיות למחשב נייד

ייתכן שתתפלא לגלות שמחשבים נישאים רבים מסוגלים לבצע ביצועים דמויי שולחן עבודה בעת משחקים. גם אם אתה מתעדף ביצועים על פני כל דבר אחר, מחשבים ניידים מודרניים בנויים כדי לעמוד בקצב של עומסי עבודה תובעניים למשחקים.

בעת בחירת מחשב נייד למשחקים, חפש מעבדי Intel® עם ייעוד H כגון Intel® Core™ i7-10750H. מעבדים אלה תוכננו במיוחד כדי לתעדף את צריכת החשמל ואת חיי הסוללה עבור מחשבים ניידים.

המהרה

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון בעת בחירת CPU הוא האם ברצונך לבצע המהרה או לא.

המהרה2 יכול להיות גם דרך שימושית להגברת מהירות השעון, וכלים כמו Intel® Performance Maximizer מקלים יותר מאי פעם על השגת המהרה יציבה.

אם אתה אוהב לכוונן את ביצועי החומרה שלך, חפש את ייעוד ה- "K" בסוף שם המעבד, כגון מעבד Intel® Core™ i7-12700K. הדבר מציין שה- CPU מתוכנן להיות המהרה. בהנחה שיש לך את החומרה המתאימה, כגון פתרון קירור מתאים ולוח אם התומך בהמהרה, תוכל ליהנות מהיתרונות של מהירויות שעון גבוהות יותר עם CPU לא נעול.

שלב 4: מצא עבורך את מעבד הליבה™ המתאים של Intel®

כעת, לאחר שכיסינו את היסודות, בואו נבין איזו רמה של ביצועי CPU מתאימה לך.

היכולות של המעבד וערכת השבבים מוגדרות לעתים קרובות על ידי דור המעבד המרכזי (כלומר דור 11, או דור 12). ככלל, ככל שהמספר גבוה יותר, כך ה- CPU עשיר יותר בתכונות, עם ספירת ליבה והליך משנה גבוהות יותר, מהירויות שעון וגדלי מטמון. רמות ביצועים אלה מציעות דרך שימושית למצוא את מאזן התכונות שאתה מחפש.

למרות שקיימות אפשרויות רבות בכל קטגוריה, היסודות הם כדלקמן:

  • Intel® Core™ i3, לביצועים ברמת הכניסה
  • Intel® Core™ i5, לביצועים ברמה בינונית
  • Intel® Core™ i7, לקבלת ביצועים ברמה גבוהה
  • Intel® Core™ i9, לקבלת הביצועים ברמה הגבוהה ביותר

לדוגמה, להלן ספירת הליבה והליכוס עבור כמה מעבדי Intel® Core™ ספציפיים מדור 12:

  • מעבד שולחני Intel® Core™ i5-12600K מדור 12 כולל:
    • תדר של עד 4.90 ג'יגה-הרץ
    • 10 ליבות ו-16 חוטים
  • מעבד שולחני Intel® Core™ i7-12700K מדור 12 כולל:
    • תדר מרבי של עד 5.00 ג'יגה-הרץ
    • 12 ליבות ו-20 חוטים
  • מעבד שולחני Intel® Core™ i9-12900K מדור 12 כולל:
    • תדר מרבי של עד 5.20 ג'יגה-הרץ
    • 16 ליבות ו-24 חוטים

התחל על-ידי בחירת מקטע מעבד Intel® Core™ המתאים לצרכים שלך ולאחר מכן חפש תכונות נוספות – כגון היכולת לבצע המהרה2 — שחשובים לך. עיין במדריך זה לשמות CPU של Intel® המדגיש את האפשרויות הרבות הזמינות.

אחת החוזקות של שוק חומרת המחשב הנוכחי היא מבחר גדול של אפשרויות המאפשרות לך למצוא בדיוק את המוצר שאתה מחפש בתוך הדרישות והתקציב שלך. המגוון של מעבדים זמינים אומר שיש מעבד אידיאלי עבור כל מערכת, לא משנה איך אתה מתכוון להשתמש בו.

שלב 5: בדיקת אמות המידה

בעוד יסודות אלה בתקווה ייתן לך את הכלים לבחור CPU, סביר להניח שיהיו כמה דגמי CPU ספציפיים המציעים את הביצועים הדרושים לך במסגרת התקציב שלך.

אחת הדרכים הטובות ביותר לעזור לצמצם עוד יותר את המצב היא לחפש אמות מידה המשקפות את האופן שבו בכוונתך להשתמש במחשב. לדוגמה, חפש משחק ספציפי שתשחק, יחד עם מודל המעבד שאתה שוקל, והערך מדדי ביצועים כגון FPS כדי למצוא את מעבד המשחקים שמתאים לצרכים ולציפיות שלך. חומרה אחרת תצטרך להיחשב גם כן, כגון המעבד הגרפי של המערכת ו- RAM, אבל זה יכול להיות מקום טוב להתחיל את החיפוש אחר המעבד הנכון.

ניווט
טכנאי מחשבים
© ofircomputers.co.il - אופיר טכנאי מחשבים בתל אביב כל הזכויות שמורות
שיווק בפייסבוק ע"י קרית טק