ofircomputers

כיצד להימנע מהונאות דיוג באינטרנט

מהו דיוג? לא, זו לא טעות דפוס,. דיוג הוא סוג של הונאה המשמשת פושעים כדי להשיג מידע במרמה, לרוב בצורה של סיסמאות או פרטי כניסה. דיוג יכול גם להוביל לתוכניות זדוניות שמדביקות את המחשב שלך. התקפות דיוג מגיעות בדרך כלל בצורה של הודעות או קישורים המוצגים כמשהו שהם אינם. אלה יכולים להיות כל דבר, החל מקישור זדוני שנשלח אליך בדוא"ל, ועד לאתר דמה המחקה אתר לגיטימי כדי לגרום לך למפתחות בפרטי ההתחברות שלך.

מה זה דיוג ?

אתה יכול לחשוב על דיוג בדיוק כמו דיג, אלא שבמקום דגים, המטרה היא מחשבים של עמים. הפישרמן (כביכול) משליך שורות רבות, בצורה של הודעות דואר זבל, הודעות מיידיות, או באמצעות פונקציות ההודעות הפרטיות או ההערות שנמצאו באתרי רשתות חברתיות בניסיון לחבר קורבנות שלא במתכוון, לגנוב את המידע שלהם ולקבל גישה לחשבונות שלהם. הפיתיון בקצה הקווים האלה הוא בדרך כלל בצורה של משהו טוב מכדי להיות אמיתי ולעתים קרובות הוא מאנשים שאתה לא מכיר. הונאות הדיוג המתוחכמות יותר שם בחוץ ישלחו הודעות חצי אישיות לכל אנשי הקשר ברשימות אנשי הקשר של קורבנותיהם.

עם זאת, היזהר, אם אחד מחבריך לוקח את הפיתיון, ייתכן שבקרוב תקבל מהם הודעה המכילה קישור דיוג. לעתים קרובות פעמים העבריינים של הונאות דיוג אלה ישתמשו בחשבונות שהם התפשרו כדי להפיץ את הקישורים או הקבצים הזדוניים. התקפות הפישינג המסוכנות ביותר יהיו אלה שיישלחו אליך מאנשים שאתה מכיר, או ממקורות מהימנים אחרים שנפרצו. הסכנה האמיתית של הונאות דיוג אלה היא כי קליק כוזב אחד ואתה יכול לשים את המידע הפרטי שלך לידיים של פושע.

אז בואו נסתכל כיצד להימנע מהונאות דיוג באינטרנט:

ישנם כלי תוכנה זמינים שבהם באפשרותך להשתמש כדי להגן עליך מפני התקפות דיוג, אך בכל הכנות, ההגנה הטובה ביותר שלך היא שכל ישר. אל תפתח הודעות דוא"ל או לחץ על קישורים שניתנו לך על-ידי מקורות לא ידועים או לא מהימנים. גם אם אתה נותן אמון במקור, קרא את ההודעה לפני לחיצה על קישורים כלשהם או הורדת קבצים כלשהם. אם אתה חושד, הדרך הטובה ביותר להיות בטוח היא לבדוק עובדה דרך מדיום שאינו המחשב. אם חבר שולח לך קישור או קובץ מכחול לבן ואין הודעה נלווית או הודעה שאינה נשמעת כמו האדם שממנו אתה מקבל את ההודעה, עדיף לטעות בצד הבטיחות. התקשר לחבר שלך בטלפון ושאל אם הם שלחו לך משהו לאחרונה, אם החבר שלך אומר לא, ייתכן שתרצה להגיד להם שיש סיכוי טוב שפרטי החשבון שלהם נגנבו.

דברים שכדאי להיזהר מהן:

– הודעות המכילות רק קישור

או הורדת קובץ – הודעות כלליות או

הודעות שאינן מכילות נתונים אישיים, כגון שמך – בדוק את האיות של כתובת ה- URL בקישורים שאתה מקבל, כמו גם את אתרי האינטרנט שבהם אתה מבקר.
– היו ערניים. אל תניח שכל ההודעות חוקיות, חשבון של חבר יכול היה להיפרץ.

אם אתה סבור שפרטי החשבון שלך נפלו לידיים הלא נכונות, שנה את הסיסמאות שלך באופן מיידי. לרוב אתרי האינטרנט יהיו אפשרויות לשנות או לאפס את הסיסמה שלך אם היא אבדה או נפרצה. אם אתה סבור שחשבון הדואר האלקטרוני שלך עבר דיוג, מומלץ לומר לחברים שלך למחוק באופן מיידי את כל ההודעות שהם מקבלים מהחשבון שנפרץ עד שתוכל לתבוע אותו בחזרה.

ניווט
טכנאי מחשבים
© ofircomputers.co.il - אופיר טכנאי מחשבים בתל אביב כל הזכויות שמורות
שיווק בפייסבוק ע"י קרית טק