ofircomputers

מהי הרשת האפלה?

"הרשת האפלה" הוא מונח שלעתים קרובות חוזר על עצמו בסרטים ותיאוריות קונספירציה. זה נשמע מסתורי וקצת מסוכן, נכון? המילה שולחת פעמוני אזעקה בראש – היו לנו לקוחות ששאלו אותנו על זה כי הם פחדו מדי לחפש את זה בגוגל! אבל מהי בדיוק הרשת האפלה? האם זה משהו שכל אחד יכול לגשת אליו? האם אתה יכול ליפול טרף למשתמשים הזדוניים של הרשת האפלה? אתה צריך לפחד בטעות להיכנס לזה כשאתה גולש כלאחר יד באינטרנט? נינג'ות אבטחת הסייבר שלנו מפרת' כאן כדי להרגיע אותך. אז בואו נתחיל בנושא.

מהי הרשת האפלה?

במילים פשוטות, זוהי רשת של אתרי אינטרנט מוסתרים מהציבור הרחב ולא ניתן לגשת אליהם באמצעות דפדפני אינטרנט קונבנציונליים. תוכן האינטרנט אינו כלול, והמשתמשים אנונימיים מכיוון שכל התקשורת מנותבת דרך שרתים מרובים ומוצפנת בכבדות.

רשתות עמוקות ורשת אפלה מטופלות לעתים קרובות שם נרדף, אבל הם שני מושגים שונים.

אין באפשרותך לגשת לתוכן באינטרנט העמוק ישירות באמצעות מנוע חיפוש. אתרים הדורשים אישורי כניסה הם דוגמה לתוכן אינטרנט עמוק. אתרים כאלה מוגדרים בדרך כלל למטרות לגיטימיות.

הרשת האפלה מוצפנת בכבדות ולא מפוקחות. מכיוון שהיא מסתירה את מיקומי המשתמשים, היא ביתם של פעילויות בלתי חוקיות רבות, ממכירת סמים ועד מכירת מידע גנוב על ביטוח לאומי. זה הבטן הרכה של האינטרנט. כל העסקאות של הרשת האפלה משתמשות במטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין כדי לחזק את אופיו הבלתי ניתן לאיתור.

עם זאת, תופתעו לדעת שלא רק פושעים משתמשים במודל האנונימיות וההפעלה של הרשת האפלה.

היסטוריה של הרשת האפלה

מקורותיה של הרשת האפלה ניתן לייחס בחזרה 1969 כאשר ARPA פיתח את התוכנית לאינטרנט על ידי יצירת רשת תקשורת מחשב. אב הטיפוס נוצר על ידי חוקרים ממעבדת המחקר של הצי האמריקאי. מכיוון שהאינטרנט הפתוח היה תחת מעקב כבד, הם הגו עיצוב שיגן על התקשורת והפעולות שלהם מהציבור הרחב. רשת Tor, אחת הרשתות המשמעותיות המרכיבות את הרשת האפלה, עלתה לאוויר בשנת 2002. רשת Tor, קיצור של "נתב הבצל", אפשרה לאנשים לנווט באינטרנט באופן אנונימי.

נכון לעכשיו, הרשת האפלה היא חלל המשמש בדרך כלל למכירת סחורות "לא חוקיות". אבל זה לא מוגבל רק לפעילות פלילית. אנשים תחת ממשלות רודניות משתמשים ברשת האפלה לתקשורת שלהם עם שאר העולם. עיתונאים, ארגוני זכויות אדם וחושפי שחיתויות מנצלים גם הם את האנונימיות שמציעה הרשת האפלה. הוא מספק פרטיות ובטיחות לאלה הנזהרים ממעקב ומונטיזציה של הנתונים האישיים שלהם על ידי תאגידים. על פי דיווחים, עיתונים גדולים, פייסבוק, אפילו סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב מחזיקים אתר נסתר ברשת Tor, אם כי כמובן לא הוכח.

תיקון מחשבים ניידים בחיפה והקריות

איך אנשים גולשים ברשת האפלה?

לעולם לא נמליץ על גלישה ברשת האפלה. אז, זה עבור אלה שרוצים לדעת רק מתוך סקרנות – תצטרך להוריד את דפדפן Tor כדי לגשת לרשת האפלה. כדי לבקר באתרי אינטרנט ברשת האפלה, יהיה עליך למצוא את כתובות ה- URL שלהם. מאז אתרים לעתים קרובות לבוא וללכת, זה יכול להיות מסובך למצוא אתרים פעילים לבקר אותם. רוב האתרים הלא חוקיים לא מחזיקים מעמד ונסגרים.

אתם יכולים למצוא עצות כמו 'השתמשו ב-VPN כשאתם גולשים ברשת האפלה, אל תתנו שום מידע רגיש ואישי' וכו'. אבל 'אמצעי זהירות' אלה לעולם לא יוכלו להבטיח את אבטחת הנתונים שלך או שלך לחלוטין. זכור תמיד שאתה אחראי לביטחונך.

האם זה מסוכן לגלוש ברשת האפלה?

טכנולוגיית ההצפנה Darknet עושה את זה כמעט בלתי אפשרי לעקוב אחר המשתמשים – זה עושה גלישה באינטרנט האפל עסק מסוכן. רוב המשתמשים כאן הם יריבים דיגיטליים מיומנים שיכולים לעבור את הגנות אבטחת הסייבר שלך, גם אם הכל מעודכן. הקבצים שאתה מוריד יכול להדביק את המכשירים שלך עם וירוסים או כופר.

האנונימיות והפרטיות אומרות שאם משהו משתבש בכל עסקה דיגיטלית, כספית או פיזית, יהיה קשה לקבל עזרה לתקן את זה. כמו כן, התרוערות עם פעילויות בלתי חוקיות תגרום לסיבוכים משפטיים בעתיד.

אז, בקיצור, כן, זה מסוכן לגלוש ברשת האפלה.

בהתחשב במספר הפעילויות הלא חוקיות הקשורות לרשת האפלה, אין זה מפתיע שהיא מקבלת הרבה עיתונות רעה. אבל זה לא לגמרי חלק שלילי של האינטרנט.

אנשים רבים, במיוחד אלה תחת ממשלות מדכאות, יכולים להשתמש ברשת האפלה כדי לגשת למידע תוך הגנה על עצמם. מפגינים פוליטיים, עיתונאים, פעילים וחושפי שחיתויות מתכנסים ברשתות אפלות כדי לחשוף את השחיתות והניצול הפעילים בקהילותיהם. בסופו של יום, התוצאות תלויות באלה שמשתמשים בה.

המושג "הרשת האפלה" נתון לוויכוחים כבדים, גם בעידן זה. למרות שזה התחיל כפרויקט להגנה על מתנגדי משטר, זה הפך למרכז לפעילויות בלתי חוקיות. האנונימיות וההגנה על המשתמשים יכולות להיות גם ברכה והן ביין עבור ממשלות ופשוטי העם. אבל לגבי כל דבר אחר, ההשפעות של כל ישות נקבעות על ידי אופן השימוש בו.

ניווט
טכנאי מחשבים
© ofircomputers.co.il - אופיר טכנאי מחשבים בתל אביב כל הזכויות שמורות
שיווק בפייסבוק ע"י קרית טק