מה ההבדל בין זיכרון RAM ל- ROM?

ROM הוא זיכרון לא נדיף המאחסן לצמיתות הוראות עבור המחשב שלך

RAM, המייצג זיכרון גישה אקראית, ו- ROM, המייצג זיכרון לקריאה בלבד, נמצאים שניהם במחשב שלך. RAM הוא זיכרון נדיף המאחסן באופן זמני את הקבצים עליהם אתה עובד.

זיכרון נדיף ולא נדיף

RAM הוא זיכרון נדיף, כלומר המידע המאוחסן באופן זמני במודול נמחק בעת הפעלה מחדש או כיבוי של המחשב. מכיוון שהמידע מאוחסן חשמלית בטרנזיסטורים, כאשר אין זרם חשמלי, הנתונים נעלמים. בכל פעם שאתה מבקש קובץ או מידע, הוא מאוחזר מדיסק האחסון של המחשב או מהאינטרנט. הנתונים מאוחסנים ב- RAM, כך שבכל פעם שאתה עובר מתוכנית או דף אחד לאחר, המידע זמין באופן מיידי. כאשר המחשב מכבה, הזיכרון מנוקה עד שהתהליך מתחיל שוב. משתמשים יכולים לשנות, לשדרג או להרחיב בקלות זיכרון נדיף.

ROM

הוא זיכרון לא נדיף, מה שאומר שהמידע מאוחסן לצמיתות על השבב. הזיכרון אינו תלוי בזרם חשמלי לשמירת נתונים, במקום זאת, נתונים נכתבים לתאים בודדים באמצעות קוד בינארי. זיכרון לא נדיף משמש עבור חלקים במחשב שאינם משתנים, כגון חלק האתחול ההתחלתי של התוכנה או הוראות הקושחה שגורמות למדפסת לפעול. לכיבוי המחשב אין השפעה כלשהי על ROM. משתמשים אינם יכולים לשנות זיכרון שאינו נדיף.

אינך בטוח בדיוק עבור מהו זיכרון מחשב או כיצד הוא פועל? גלה להלן מדוע זיכרון המחשב נחוץ להפעלת המחשב ומה הוא עושה.

מהו זיכרון מחשב (RAM)?

זיכרון מחשב או זיכרון גישה אקראית (RAM) הוא אחסון הנתונים לטווח קצר של המערכת שלך; הוא מאחסן את המידע שבו המחשב שלך משתמש באופן פעיל כך שניתן יהיה לגשת אליו במהירות. ככל שהמערכת פועלת יותר, כך תזדקק ליותר זיכרון.

למה משמש זיכרון RAM?

RAM מאפשר למחשב לבצע רבות ממשימותיו היומיומיות, כגון טעינת יישומים, גלישה באינטרנט, עריכת גיליון אלקטרוני או חוויה של המשחק האחרון. הזיכרון גם מאפשר לך לעבור במהירות בין משימות אלה, לזכור היכן אתה נמצא במשימה אחת בעת מעבר לפעילות אחרת. ככלל, ככל שיש לך יותר זיכרון, כך ייטב

בעת הפעלת המחשב ופתיחת גיליון אלקטרוני כדי לערוך אותו, אך תחילה בדוק את הדואר האלקטרוני שלך, השתמשת בזיכרון במספר דרכים שונות. הזיכרון משמש לטעינה והפעלה של יישומים, כגון תוכנית הגיליון האלקטרוני שלך, להגיב לפקודות, כגון כל העריכות שביצעת בגיליון האלקטרוני, או לעבור בין תוכניות מרובות, כגון כאשר עזבת את הגיליון האלקטרוני כדי לבדוק דואר אלקטרוני. הזיכרון נמצא כמעט תמיד בשימוש פעיל על-ידי המחשב שלך.

במובן מסוים, זיכרון הוא כמו השולחן שלך. הוא מאפשר לך לעבוד על מגוון פרויקטים, וככל ששולחן העבודה שלך גדול יותר, כך תוכל להוציא יותר ניירות, תיקיות ומשימות בו-זמנית. אתה יכול לגשת במהירות ובקלות למידע מבלי לעבור לארון תיוק (כונן האחסון שלך).

כשתסיים עם פרויקט, או תעזוב להיום, תוכל לשים חלק או את כל הפרויקטים בארון התיוק למשמרת. כונן האחסון שלך (כונן קשיח או כונן מצב מוצק) הוא ארון התיוק שעובד עם השולחן שלך כדי לעקוב אחר הפרויקטים שלך.

 

אולי יעניין אותך גם

להראות יותר
Back to top button

זוהה חוסם מודעות

אנא שקול לתמוך בנו על ידי השבתת חוסם המודעות שלך