ofircomputers

מה עליך לעשות לאחר התקנת Windows?

להלן כמה דברים מרכזיים שיש לעשות לאחר התקנת Windows 10, בין אם זה עתה איפסת או הגדרת התקנה חדשה.

Windows 10 הוא די קל להתחיל עם, אבל עבור החוויה הטובה ביותר, יש כמה דברים חשובים לעשות לאחר התקנת Windows. לעשות את זה לוקח קצת זמן, אבל מגדיר אותך לזמן חלק יותר בהמשך הדרך.

בואו נסתכל על הדברים הראשונים שעליך לעשות לאחר התקנת Windows 10. אלה הם החשובים ביותר בעת התקנתו בפעם הראשונה, אבל שווה לבדוק לאחר התקנת עדכון תכונה מרכזי או התקנה מחדש של עותק חדש של Windows, מדי.

1. הפעל את Windows Update וקביע תצורה של הגדרות עדכון

למרות שהתקנת זה עתה את Windows 10, רוב הסיכויים שחלק מהעדכונים האחרונים ממתינים. עליך להתקין אותם באופן מייד כדי לוודא שיש לך את התכונות ותיקוני האבטחה העדכניים ביותר.

כדי לבדוק אם קיימים עדכוני Windows, פתח את האפליקציה הגדרות (באמצעות קיצור הדרך Win + I או הסמל בתפריט התחלה) ולעבור לעדכון ואבטחה > Windows Update.

בדף זה, לחץ על בדוק אם קיימים עדכונים ותן לו זמן מה. לאחר מספר רגעים, הוא יתחיל להוריד ולהתקין עדכונים, במידת הצורך. אם יש כאלה הדורשים הפעלה מחדש, תראה בקשה לעשות זאת.

תראה גם כאן הודעה אם קיימים עדכוני תכונות כלשהם ל- Windows 10 מוכנים, שהם המהדורות הגדולות יותר שפורסמו בערך פעמיים בשנה.

Windows Update פועל באופן אוטומטי ב- Windows 10. אמנם זה אומר פחות עבודה ידנית מצידך, זה יכול להיות גם כאב אם זה מפריע לך. למד כיצד לנהל את Windows Update כדי לגרום לו לפעול בצורה חלקה ברקע.

זהו דבר חשוב לעשות ברגע שאתה מתקין את Windows 10 – אינך מעוניין שעדכון בתוזמן גרוע יהרוס את מה שאתה עושה.

2. ודא שחלונות מופעלים

שלא כמו גירסאות ישנות יותר של Windows, Microsoft מקלה על התקנת Windows 10 במחשב שלך ללא רשיון חוקי. אם לא הזנת מפתח רשיון או נכנסת לחשבון Microsoft בעל רשיון דיגיטלי במהלך תהליך ההתקנה, עליך להפעיל כעת. זה יאפשר לך לגשת לכל הפונקציות של Windows 10.

עבור אל הגדרות > עדכון ואבטחה > הפעלה כדי לבדוק אם הפעלת את Windows עדיין. אם יש לך, אתה מוכן. אם לא, יהיה עליך להיכנס לחשבון Microsoft שלך או להזין מפתח רשיון.

עיין במדריך שלנו להסרת סימן המים "הפעל את Windows 10" כדי ללמוד עוד. באפשרותך להשתמש ב- Windows 10 ללא הפעלה, אך קיימות מספר מגבלות.

3. עדכן את מנהלי ההתקנים של החומרה

מנהל התקן הוא פריט תוכנה שמתממשק עם התקן מסוים ושולט בו כאשר הוא מחובר למערכת שלך. במילים אחרות, מנהלי התקנים מאפשרים ל- Windows לקיים תקשורת תקינה עם חומרת המחשב שלך.

מנהלי התקנים מסופקים בדרך כלל על-ידי יצרני חומרה, וכמו רוב התוכנות, אינם תמיד מושלמים. לפעמים הם באגי או אינם רואים עדכונים לתאימות עם הגירסאות העדכניות ביותר של Windows.

בדרך כלל אינך צריך להשגיח מקרוב על מנהלי ההתקנים שלך – ברוב המקרים, אם הם עובדים, אינך צריך להסתכן בשבירת משהו על-ידי עדכון שלהם. אך כאשר אתה מגדיר לראשונה את Windows, התקנת מנהלי ההתקנים הנכונים היא צעד חשוב. Windows יתקין מנהלי התקנים כלליים עבור התקנים כגון לוחות מקשים ועכברים בכוחות עצמו, אך עליך לדעת כיצד להתקין מנהלי התקנים חשובים אחרים הזקוקים לעדכונים סדירים למחצה.

ראה כיצד למצוא ולהחליף מנהלי התקנים מיושנים לקבלת הוראות. אם אתה תוהה אילו מנהלי התקנים יש להתקין לאחר התקנת Windows 10, תעדף את מנהלי ההתקנים הגרפיים, מנהלי ההתקנים של ערכות השבבים וכל דבר עבור חומרה מיוחדת שאתה מסתמך עליה.

4. התקן תוכנת Windows חיונית

Windows 10 מגיע עם אפליקציות בסיסיות למטרות רבות, אך הרבה מתוכנת Windows הטובה ביותר אינה מותקנת מראש. כתבנו מדריך מלא לתוכנת Windows שכולם צריכים להתקין מיד.

עיין בכך לקבלת ההמלצות שלנו בקטגוריות כגון דפדפנים, אבטחה, עריכת תמונות, העברת הודעות ועוד. בין אם רק התחלת להשתמש או לאפס את Windows 10, החוויה שלך תהיה הרבה יותר טובה עם הכלים הנכונים העומדים לרשותך.

5. שינוי הגדרות ברירת המחדל של Windows

ההגדרות המנוזלות של Windows 10 אינן אופטימליות עבור כולם. הם שמיישים, אבל סביר להניח שתהיה לך חוויה טובה יותר על ידי צבוט אותם טכנאי מחשבים בחיפה המקצוענים

יש הרבה מה לנהל באפליקציית ההגדרות של Windows 10, אז בואו נתמקד בכמה שינויים מומלצים מרכזיים לאחר התקנת Windows 10.

התאמת אפליקציות ברירת מחדל של Windows

לאחר התקנת האפליקציות המועדפות עליך, עליך להגדיר אותן לפעול כברירת מחדל. כדי לשנות את האפליקציות שבהן משתמש Windows 10 למטרות שונות, בצע את הפעולות הבאות:

  1. עבור אל הגדרות > אפליקציות > אפליקציות ברירת מחדל.
  2. בחר את האפליקציות המועדפות עליך עבור כל קטגוריה, כולל דואר אלקטרוני, נגן מוסיקה, דפדפן אינטרנטועוד.
  3. מתחת לכך, לחץ על בחר אפליקציות ברירת מחדל לפי סוג קובץ אם ברצונך לשייך סוגי קבצים שונים, כגון PDF, DOCX ו- TXT, לתוכניות ספציפיות.
  4. עבור תצוגה אחרת, בחר הגדר ברירות מחדל לפי אפליקציה ובחר יישום כדי לראות אילו ברירות מחדל יש לה כעת ובאיו ברירות מחדל היא יכולה להשתמש.
ניווט
טכנאי מחשבים
© ofircomputers.co.il - אופיר טכנאי מחשבים בתל אביב כל הזכויות שמורות
שיווק בפייסבוק ע"י קרית טק