ofircomputers

מה זה מחשב i9 – מה זה Core i9 במחשבים?

מה זה מחשב i9? מחשב Intel Core i9 הוא קו של מעבדי Intel שהוצגו במאי 2017. מעבדי Core i9 כוללים עד שש וכמה שמונה עשרה ליבות, עם שני הליכי משנה לכל ליבה כאשר קריאת יתר מופעלת. התדרים שלו נעים בין 2.9 ל-3.6 ג'יגה-הרץ, ועד 5.0 ג'יגה-הרץ בעת שימוש ב-Intel Turbo Boost.

כל מעבדי Core i9 ממשק ממשק עם סוג שקע Intel חדש, LGA 2066. לכן, הם אינם תואמים ללוחות אם מהדור הקודם.

היסטוריה של Intel Core i7 ו- Core i9

Intel Core i7 ו-Core i9 נמצאים בקצה הביצועים הגבוהים של סדרת מעבדי Intel Core הוותיקה. כמו מעבדים אחרים בסדרה, הם ידועים בכך שיש להם ליבות מעבד נפרדות מרובות – ביעילות, יחידות עיבוד מרובות באותו מת. מעבדי Core i7 ו-Core i9 כוללים בדרך כלל יותר ליבות ורמת צריכת חשמל גבוהה יותר.

בעוד Core i7 היה זמין מאז הדורות הראשונים של סדרת מעבד הליבה, Core i9 הוא חדש יחסית, לאחר שהושק כמעבד שולחני בשנת 2017.

מה זה סדרת מעבדי הליבה של Intel?

סדרת המעבדים Intel Core, שהושקה לראשונה בשנת 2008, היא קו המעבדים העיקרי של אינטל, הידוע בהסתמכותו על ליבות מעבד מרובות. הסדרה, שהייתה אבולוציה של קו המעבדים הקודם Core Duo עבור מחשבים שולחניים וניידים, מייצגת את מוקד המעבד המרכזי העיקרי של Intel.

עם זאת, היא אינה היחידה: סדרת Core יושבת בין מספר אפשרויות מתקדמות המיועדות למקרי נישה או שימוש צרכניים (קווי המעבדים אטום, פנטיום וסלרון) לבין קו Xeon היוקרתי של מעבדי שרתים ותחנות עבודה. רוב מחשבי x86 הנמכרים כיום משתמשים בצורה כלשהי של מעבד Core.

זה אולי נראה כמו הרבה ברירה, אבל הרנן Quijano של אינטל שולחן עבודה וקבוצת תחנת עבודה אומר כי מגוון משרת מגוון רחב של עומסי עבודה.

"יש סיבה לכל מערך מוצרים שיש לנו – במיוחד, במוצרים שלנו, למגזר תחנת העבודה שבו אנו משרתים הרבה משתמשים שונים בתעשיות רבות"

מה הם הסוגים השונים של מעבדי הליבה של Intel עבור מחשבים נייחים?

נכון לעכשיו, ישנם ארבעה סוגים עיקריים של מעבדי Intel Core שצרכנים עסקיים עשויים לראות:

  • Core i3: דגם נמוך זה, הנמכר בדרך כלל עם שתיים או ארבע מעבדים, מצטיין במשימות בעלות הליכי משנה יחידים כגון גלישה באינטרנט ותוכנות משרדיות בסיסיות.
  • Core i5: איטרציות מוקדמות יותר של Core i5 בטווח המחירים הבינוני הגיעו עם ארבע ליבות מעבד, אך דגמים עדכניים יותר, כגון קו Rocket Lake-S, כוללים כעת שש ליבות ו -12 הליכי משנה של מעבד, מה שהופך אותם לאפשרויות מסוגלות עבור עומסי עבודה עתירי גרפיקה וספורט אלקטרוני.
  • Core i7: וריאציות מודרניות של Core i7 מגיעות עם עד שמונה ליבות ו -16 חוטים. מכשירי Core i7 מסוגלים "להגביר טורבו", ומספקים גישה לכוח מעבד נוסף לפי הצורך. פיתוח תוכנה ועריכת וידאו הם שני סוגים של משימות שיכולות להפיק תועלת מ- Core i7 או טוב יותר.
  • Core i9: Core i9 עשה סנסציה גדולה בשוק המחשבים השולחניים עם שחרורו של i9–9900K בשנת 2018, מעבד i9 הראשון המיועד לפלטפורמות הצרכניות. לרוב דגמי Core i9 יש 8 ליבות, אך קו המעבדים מסדרת X מציע דגמים עם לא פחות מ-18 ליבות.

מהם ההבדלים בין Core i7 ל-Core i9?

מלבד ספירות ליבה שונות ומהירויות מעבד שונות, ההבדלים בין i7 ל- i9 משקפים בסופו של דבר את הצרכים של המשתמש המקצועי.

כשמדובר במעבדים, יש בדרך כלל קשר הדוק בין צריכת החשמל לביצועים; אתגר מתמשך עם ארכיטקטורת x86 הוא כיצד למקסם את הכוח במעטפת כוח מוגבלת. בהגדרות שולחן העבודה והנייד, ה-i7 נוטה להשתמש בפחות כוח (ובצד הנייד זמין בגרסאות Y ו-U בהספק נמוך יותר), בעוד שה-i9 מייצג בדרך כלל ביצועים ללא פשרות.

ל-i7 ול-i9 יש מקום במשרד, אבל ל-Core i9 יש בדרך כלל את ההיגיון ביותר במחשוב עתיר ביצועים (למשימות כמו הדמיה גרפית, הפקת וידאו, מידול תלת-ממדי וריבוי משימות).

"באופן כללי, מעבדי Intel Core i9 מציעים ביצועים גבוהים יותר מכיוון שיש להם יותר ליבות, תדרים גבוהים יותר, יותר מטמון ולשאוב יותר כוח", אומר מורהד. "אם אתה או המשתמשים שלך דורשים את הביצועים הגבוהים ביותר עם עומסי עבודה בעלי הליכי משנה בודדים או מרובי הליכי משנה, ה- i9 הוא זה שיש לבחור."

טכנאי מחשבים בנמל תל אביב

האם כדאי לשדרג i7 ל-i9?

במקרים רבים – במיוחד עבור משתמשים ניידים – i7 יספק יותר ממספיק ביצועים. אבל אם אתה יכול לחיות ללא חלק מהיתרונות של מעבד פחות חזק, כגון חיי סוללה ארוכים יותר, זה עשוי להיות הגיוני ללכת עם i9.

"הטרייד-אוף עם ה-i9, בדרך כלל, הוא כוח משיכה גבוה יותר, יותר רעש מאווררים ומחיר גבוה יותר", אומר מורהד.

למרות העלות הנוספת, עסקים רבים מוכנים לשקול את האפשרויות המתקדמות, שכן מעבדי i9 יוצרים איזון טוב בין הביצועים המוצקים של ליבה אחת של סדרת Intel Core לבין הביצועים הרב-נכים שמעבדי Xeon מצטיינים בהם. הוא מוסיף כי תחנות עבודה ניידות, המועדפות באופן מסורתי על ידי עובדים עם תפקידים באתר, מצאו בית עם עובדים רבים במהלך המגפה, בהתחשב בצורך בכוח מרבי בדרכים.

ניווט
טכנאי מחשבים
© ofircomputers.co.il - אופיר טכנאי מחשבים בתל אביב כל הזכויות שמורות
שיווק בפייסבוק ע"י קרית טק