ofircomputers

מצב משחק של Windows 10: האם זה טוב או רע?

מצב משחק של Windows 10 נועד לשפר את הביצועים בעת משחקים, אפילו עבור מחשבים ברמה נמוכה יותר. זה יכול לעזור לייצב את קצב הפריימים במשחקים הדורשים יותר משאבי מערכת, גם אם המחשב שלך בדרך כלל לא יכול להתמודד עם זה.

אם אתה מפעיל משחק חדש יותר במחשב ישן יותר וברצונך לראות ביצועים משופרים, אפשר למצב משחק של Windows 10 לבצע את העבודה עבורך. מדריך זה יכסה כיצד הוא עובד, כיצד להפעיל אותו וכיצד להפיק את המרב מהכלי.

כיצד פועל מצב משחק של Windows 10?

אם אי פעם ניסית לנהל משחק על חומרה תת-נקובה, אתה יודע את הכאב של מסגרות שנפלו והאטה פתאומית. נפילות מסגרת יכולות להיות הפסד של משחק, במיוחד אם אתה מתמודד מול בוס שמסתמך על תגובות פתאומיות – או אם אתה במשחק מרובה משתתפים ואתה לא יכול לעמוד בקצב של היריב שלך על המסך.

מצב משחק של Windows 10 פועל כדי למנוע זאת על-ידי מתן גישה מועדפת למשחק שאתה משחק בו לכל משאבי המערכת, אך במיוחד אלה מהמעבד והכרטיס הגרפי.

יש לו גם תכונה משנית שעוברת קצת יותר מתחת לרדאר: היא עוצרת הודעות, עדכוני Windows ועדכוני מנהלי התקנים. לא תקבל הודעות מערכת והמשחק שלך לא יופסק מכיוון שהמחשב שלך מחליט שהגיע הזמן לעדכון משום מקום.

האם מצב משחק של Windows 10 מניב שיפורים ניכרים?

בעידן המודרני, זה מוזר שמישהו משחק משחק ללא דפדפן אינטרנט משוך ברקע. אנו משתמשים באינטרנט לכל דבר, החל משליחת הודעה מהירה לחבר כדי להצטרף למשחק שלנו ועד לבדיקת הדרך להתגבר על קטע קשה במיוחד של המשחק. החיסרון, כמובן, הוא שדפדפני אינטרנט (במיוחד כרום) יכולים לשלוט במשאבי המערכת. מצב משחק של Windows 10 מסיר מכשול זה.

עם זאת, אם המחשב שלך חזק מספיק, ייתכן שלא תבחין בשיפור כלשהו. אין מגבלה קשה ומהירה על מפרט המערכת שמפיק תועלתה העיקרית ממצב משחק, אך כלל אצבע טוב הוא שאם המחשב שלך משתמש בחומרה בת יותר משלוש או ארבע שנים, סביר להניח שתראה שיפור מסוים.

דבר נוסף שיש לזכור הוא שלא כל המשחקים תואמים למצב משחק. Microsoft אינה מספקת רשימה של המשחקים התואמים, אך אלה שנוטים להיות מזוהים באופן אוטומטי על-ידי מצב משחק. משמעות הדבר היא שכאשר אתה מפעיל משחק, מצב משחק מופעל כברירת מחדל.

אם לא, באפשרותך להפעיל את 'מצב משחק' בקלות.

כיצד להפוך מצב משחק לזמין

החדשות הטובות הן כי Windows 10 מצב משחק קל להפעיל.

  1. פתח את הגדרות.
  2. בחר גיימינג.
  3. בחר מצב משחק מהסרגל השמאלי.

אלא אם שינית את ההגדרה בעבר, הלחצן הדו-מצבי אמור להיות כבר במצב פעיל. אם אירעה תקלה או שנטרלת אותה בטעות, באפשרותך להפעיל אותה שוב בקלות בכמה לחיצות בלבד.

לאחר הפעלתו, מצב משחק יתחיל לפעול ברגע שתפעיל משחק מוכר. אם לעולם לא תשחק במשחקים במחשב שלך, מצב משחק לא יניב תועלת כלשהי – אבל אם אתה גיימר תדיר, אתה עלול לקבל הרבה יותר ביצועים עם זה מופעל.

לא ניתן להפעיל אותו רק עבור משחקים בודדים – רק כהפעלה או ביטול של מתג מערכתי. אם Microsoft תשחרר עדכון בעתיד המאפשר לך להפוך את מצב משחק לזמין בנפרד באמצעות קיצור מקשים, ייתכן שיהיה לו שימוש רב יותר במשחקים.

האם מצב משחק של Windows 10 גורם לבעיות?

בעוד ש-Game Mode הוא תכונה מועילה ביותר שיכולה ומשפרת את הביצועים, משתמשים מסוימים דיווחו על שגיאות שהתרחשו רק כאשר מצב משחק זמין.

עדכונים מסוימים של Microsoft גרמו באופן זמני למצב משחק להשפיע באופן הפוך והתוצאה הייתה קצבי פריימים נמוכים יותר, אך אלה תוקנו במהירות. עם זאת, ישנם דיווחים אנקדוטיים כי מצב משחק גורם למערכת להאט באופן כללי. במקרה כזה, סביר להניח שהסיבה לכך היא שבהקצאת משאבים נוספים למשחק שאתה משחק, מצב משחק אינו מתעדף תהליכי רקע חשובים שעלולים לגרום לאפקטים כלל-מערכתיים.

סביר להניח ש'מצב משחק' לא יגרום לבעיות ביצועים כשאתה משחק את המשחק האהוב עליך, ואולי אפילו יעזור לך לסחוט ממנו עוד כמה פריימים. אם אתה מגלה שהביצועים שלך אינם מה שהם צריכים להיות, באפשרותך להשבית את מצב המשחק ולבטל אותו כמשתנה כדי לברר אם הם מקור הבעיה.

אם אתם משתמשים בתוכנית המבצעת פונקציה דומה למצב משחק, כמו ה-GPU Boost של NVIDIA, מצב משחק עלול להתנגש איתה. על-ידי הפחתת תהליכי הרקע, מצב משחק עשוי להשפיע על אופן הפעולה של GPU Boost או תוכנית דומה.

האם ל- Windows 11 יש מצב משחק?

ל- Windows 11 יש גם מצב משחק, והוא נמצא בהגדרות באותו מיקום כמו גירסת Windows 10. הוא גם פועל באותו אופן, על ידי צמצום תהליכי הרקע ומיקוד המשאבים במשחק.

בעוד ש-Windows 10 Game Mode לא יפעל עבור כל משחק או עבור כל שחקן, לא מזיק להשאיר אותו זמין. ייתכן שתראה כמה מסגרות יותר ממה שהיית רואה אחרת. ובכל זאת, זה לא מחולל ניסים. אם אתה מנסה להפעיל משחק רב עוצמה במחשב עם אותו מפרט כמו טוסטר אובן, אתה לא פתאום לעבור מ 3 פריימים לשנייה ל 30.

ניווט
טכנאי מחשבים
© ofircomputers.co.il - אופיר טכנאי מחשבים בתל אביב כל הזכויות שמורות
שיווק בפייסבוק ע"י קרית טק