ofircomputers

20 האנשים העשירים ביותר בעולם

20 האנשים העשירים ביותר בעולם – תסתכל על המיליארדרים העשירים בעולם וגלה כיצד הם עשו את דרכם לפסגה.

רק מספר קטן של אנשים בעולם יכול לטעון שהם מיליארדרים . ואכן, למרות טריליוני הדולרים שמרחפים סביב הכלכלה העולמית ומספר האוכלוסייה הכולל עולה על שבעה מיליארד, יש רק קצת יותר מ-2,000 מיליארדרים על פני כדור הארץ.

אבל רק מי הם העשירים מבין העשירים ביותר?

הנה המיליארדרים המובילים בעולם, לפי פורבס !

20. רוב וולטון

שווי נקי מוערך: 64.5 מיליארד דולר

רוב וולטון, בנו הבכור של מייסד וולמארט, סם וולטון, ניהל את המותג הקמעונאי במשך יותר משני עשורים כיו"ר לאחר שאביו מת ב-1992. למרות שפרש ביוני 2015, הוא ממשיך לשבת בדירקטוריון של וולמארט. הוא ואחיו מחזיקים בכמחצית ממניות החברה.

19. אליס וולטון

שווי נקי מוערך: 64.8 מיליארד דולר

בניגוד לשני אחיה, בתו היחידה של סם וולטון יצאה לדרך אחרת. במקום להתמקד בוולמארט, אליס וולטון יישמה את הכישרון שלה לאצור אמנות, וצברה אוסף אמנות אישי המוערך במאות מיליוני דולרים. ב-2011 היא הקימה את מוזיאון קריסטל ברידג'ס לאמנות אמריקאית בבנטונוויל, ארקנסו.

18. ג'ים וולטון

שווי נקי מוערך: 65.7 מיליארד דולר

בנוסף לבעלותו בעבר על מושב במועצת המנהלים של וולמארט, בנו הצעיר של סם וולטון מנהל את בנק Arvest של המשפחה, השולט בנכסים של כ-16 מיליארד דולר. הוא פרש מוולמארט ביוני 2016 ונתן לבנו, סטיוארט, את המושב. לאחרונה הוא עלה לכותרות על תרומת 1.2 מיליארד דולר מהונו לצדקה, למרות שהוא נותר אחד האנשים העשירים בעולם.

17. אמנסיו אורטגה

שווי נקי מוערך: 69.9 מיליארד דולר

אמנסיו אורטגה אולי לא שם מוכר, אבל מותגי האופנה שלו בהחלט כן; זארה וסטרדיווריוס לא צריכים היכרות. אורטגה היא הקמעונאית העשירה בעולם, שולטת ב-60% מאינדיטקס הנסחרת בבורסה ומרוויחה כ-400 מיליון דולר בשנה מדיבידנדים. הוא משקיע מחדש את הדיבידנדים שלו בנדל"ן בשווקי דיור מרכזיים כמו ניו יורק, ברצלונה ולונדון.

16. מייקל בלומברג

שווי נקי מוערך: 70 מיליארד דולר

למייקל בלומברג יש את הרזומה: איש עסקים מיליארדר, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, פילנתרופ ומועמד שמועות לנשיאות ארה"ב במשך שנים. בלומברג החל את הקריירה שלו בשנת 1966 כאשר התקבל לעבודה כפקיד ברמת ההתחלה בענקית ההשקעות סלומון ברדרס, שם פוטר בשנת 1980. שנה לאחר מכן, בלומברג הקים את ענקית המידע הפיננסי והתקשורת בלומברג LP, ושולטת ב-88% מהעסקים. תאריך ומייצר 9 מיליארד דולר בשנה.

15. ג'ונג שאנשאן

שווי נקי מוערך : 75 מיליארד דולר

הכירו את ג'ונג שאנשאן, "האדם העשיר החדש באסיה", אומר Business Insider. ז'ונג, הידוע כמיליארדר שחי אורח חיים צנוע א-לה וורן באפט, עשה את הונו על ידי הקמת חברת מים בבקבוקים, Nongfu Spring, שבה הוא משמש כיום כיושב ראש. הוא גם בעל מניות משמעותי ב-Beijing Wantai Biological Pharmacy Enterprise, יצרנית של חיסונים וערכות לבדיקת צהבת. זה לא נורא עבור מי שהתחיל את הקריירה שלו ככתב בשנות ה-80. עכשיו הוא יכול לרכוש עיתונים מרובים בבית או בחו"ל!

14. קרלוס סלים הלו והמשפחה

שווי נקי מוערך: 80.2 מיליארד דולר

הכירו את ג'ונג שאנשאן, "האדם העשיר החדש באסיה", אומר Business Insider. ז'ונג, הידוע כמיליארדר שחי אורח חיים צנוע א-לה וורן באפט, עשה את הונו על ידי הקמת חברת מים בבקבוקים, Nongfu Spring, שבה הוא משמש כיום כיושב ראש. הוא גם בעל מניות משמעותי ב-Beijing Wantai Biological Pharmacy Enterprise, יצרנית של חיסונים וערכות לבדיקת צהבת. זה לא נורא עבור מי שהתחיל את הקריירה שלו ככתב בשנות ה-80. עכשיו הוא יכול לרכוש עיתונים מרובים בבית או בחו"ל!

13. פרנסואז בטנקור מאיירס ומשפחתו

שווי נקי מוערך: 84.8 מיליארד דולר

פרנסואז בטנקור מאיירס היא כיום האישה העשירה בעולם. נכדתו של מייסד לוריאל, יוג'ין שולר, בטנקור מאיירס היא יו"ר חברת הקוסמטיקה ויושבת במועצת המנהלים של החברה מאז 1997. היא ומשפחתה שולטים בערך בשליש ממניות לוריאל.

12. מוקש אמבאני

שווי נקי מוערך: 90.1 מיליארד דולר

מוקש אמבאני הוא אחד מאנשי העסקים המשגשגים רבים בשוק המתפתח המכונה הודו. אמבאני מנהל את ריליאנס תעשיות, בעלת עסקים במשאבי טבע, קמעונאות, טלקומוניקציה, נפט וגז. היא נוסדה על ידי אביו המנוח, Dhirubhai Ambani, שהקים את Reliance כחברה קטנה לייצור טקסטיל. כמו האומה עצמה, ריליאנס הפכה לזויה.

Ambani הפך להיות הדמות השנויה במחלוקת בשנים האחרונות, בעיקר עבור Jio, שירות טלפון 4G המציע שיחות פנים חינם ותוכניות נתונים זולות.

11. גוטם עדני והמשפחה

שווי נקי מוערך: 90.2 מיליארד דולר

Gautam Adani הוא איל תעשייתי בהודו. השווי הנקי שלו השתפר על ידי כריתת חוזים עם הממשלות הפדרליות והמדינה. אבל קבוצת עדני, הקונגלומרט שבראשו הוא עומד, גיוונה במהלך השנים למגוון רחב של תחומים, כמו חקלאות, תעופה וחלל, אנרגיה, לוגיסטיקה ומשאבים.

עם שווי הנכסים שלו גדל באופן אקספוננציאלי במהלך השנים האחרונות, מאמינים שהוא יכול להפוך בקרוב לאיש העשיר ביותר באסיה.

10. סטיב באלמר

שווי נקי מוערך: 99.4 מיליארד דולר

לסטיב באלמר יש אולי את אחד מסיפורי ההצלחה הטובים ביותר שסופרו אי פעם. הוא התחיל את הקריירה שלו כנשירה באוניברסיטת סטנפורד וב-1980 הפך לעובד ה-30 של מיקרוסופט. 18 שנים מאוחר יותר, באלמר הפך למנכ"ל ענקית הטכנולוגיה , תפקיד בו כיהן עד פרישתו בשנת 2014. מאז, הוא הסתעף על ידי רכישת לוס אנג'לס קליפרס של ה-NBA תמורת דיווח של 2 מיליארד דולר.

9. לארי אליסון

שווי נקי מוערך: 112.3 מיליארד דולר

לארי אליסון עשה את הונו על ידי אספקת תוכניות לניהול קשרי לקוחות (CRM) מהממים מהחברה שלו, אורקל. למרות שפרש מתפקיד המנכ"ל ב-2014, הוא נשאר כיו"ר הדירקטוריון וכמנהל הטכנולוגיה הראשי (CTO). הוא גם השיק סטארטאפ אלחוטי בשם Sensei. כמו מיליארדרים אחרים, הוא תרם למטרות רבות, כולל תרומה של 200 מיליון דולר למרכז המתוכנן לטיפול בסרטן של אוניברסיטת קליפורניה.

שווה בדיקה: התקנת סיבים אופטיים

8. מארק צוקרברג

שווי נקי מוערך: 114.4 מיליארד דולר

מארק צוקרברג הפך לאחד המיליארדרים הצעירים בעולם בעצמו כאשר פרסם את פייסבוק במאי 2012, שמונה שנים בלבד לאחר שפתח את דלתות פורטל האינטרנט של הרשת החברתית. עד היום הוא מחזיק בכמעט חמישית ממניות החברה. אבל צוקרברג וענקית האינטרנט שלו היו נושאים למחלוקת, במיוחד לאחר בחירות 2016, כאשר התגלה שפייסבוק חולקת נתוני משתמשים עם חברת ייעוץ פוליטי.

7. וורן באפט

שווי נקי מוערך: 115.5 מיליארד דולר

וורן באפט, שנחשב למיליארדר הצנוע והחביב ביותר, התחיל את דרכו בעולם המימון בגיל 11 כשרכש את המניה הראשונה שלו. ה'אורקל של אומהה', באפט מנהל את Berkshire Hathaway, המחזיקה או משקיעה רבות בעשרות מותגים ידועים, כולל יצרנית השבבים Advanced Micro Devices, רשת המסעדות Dairy Queen, מותג המזון Kraft Heinz, Bank of America וחברת הביטוח Geico. הוא התחייב לתרום 99% מהונו לצדקה עם מותו.

6. סרגיי ברין

שווי נקי מוערך: 121.5 מיליארד דולר

יחד עם לארי פייג', אותו הכיר במהלך הדרכה לסטודנטים חדשים באוניברסיטת סטנפורד, סרגיי ברין הוא המייסד המשותף של ענקית הטכנולוגיה גוגל. כיום הוא משמש כנשיא Alphabet , חברת האם של גוגל, וגם מנהל את X Development (החטיבה החשאית של גוגל המפתחת 'טכנולוגיות חדשות קיצוניות כדי לפתור כמה מהבעיות הקשות בעולם').

5. לארי פייג'

שווי נקי מוערך: 126.1 מיליארד דולר

בתור המחצית השנייה של המייסדים המשותפים של גוגל, לארי פייג' היה גם גורם מרכזי בהמצאת אלגוריתם ה-PageRank שלו. אולם מאז, פייג' התבססה עמוקות בטיטאן הטכנולוגי, העומד בראש חברת האם של גוגל אלפבית, חטיבת הבריאות של Calico וחטיבת מכשירי הבית החכמים Nest.

4. ביל גייטס

שווי נקי מוערך: 133.8 מיליארד דולר

ביל גייטס שינה את העולם לנצח כאשר הוא ופול אלן הקימו יחד את מיקרוסופט ב-1975. למרות התפטרותו כמנכ"ל בשנת 2000, הוא עדיין מחזיק בחבר במועצת המנהלים של ענקית התוכנה. כיום, הוא מחזיק רק ב-1% ממניות מיקרוסופט לאחר שמכר או נתן אותן לצדקה, אך ממשיך להשקיע במניות, בסטארט-אפים ובנכסים אחרים. התשוקה העיקרית שלו, לעומת זאת, היא קרן ביל ומלינדה גייטס, שמטרתה לשפר את שירותי הבריאות ולהפחית את העוני הקיצוני בקנה מידה עולמי.

3. ג'ף בזוס

שווי נקי מוערך: 176.5 מיליארד דולר

מה שהתחיל כעסק במוסך בביתו של ג'ף בזוס בסיאטל, וושינגטון, Amazon.com הפך מאז לחברה של טריליון דולר. כיום, בזוס מחזיקה בערך בחמישית ממניות אמזון כמנכ"ל. הוא גם התעמק בתחומים אחרים על ידי רכישת הוושינגטון פוסט , השקת הסטארט-אפ Blue Origin לטיסות חלל וביצוע השקעות אישיות באמצעות חברת ההון סיכון שלו Bezos Expeditions.

2. ברנרד ארנו ומשפחתו

שווי נקי מוערך: 197 מיליארד דולר

ברנרד ארנו הפך לאחד האנשים העשירים ביותר על פני כדור הארץ בכך שסיפק את טעמם של העשירים והמפורסמים. בעוד שמותגי היוקרה שלו לואי ויטון וספורה בהחלט תרמו לחשבון הבנק המתנפח שלו, קבוצת LVMH שלו דיווחה על מכירות ורווחים גבוהים ב-2018, בעיקר בגלל הוצאות צרכנים מוגברות בסין. ארנו הוא גם פטרון האמנויות, תורם מיליונים למוזיאונים ואף התחייב 220 מיליון דולר לתיקון קתדרלת נוטרדאם מוכת השריפה.

1. אילון מאסק

שווי נקי : 235.6 מיליארד דולר

מיליארדר. מנכ"ל. אמן בובות קריפטו. מלך הטרולים. אילון מאסק מקבל כינויים רבים. אבל המוח שמאחורי טסלה מוטורס, ספייס אקס וחברת המשעמם הפך לאיש העשיר בעולם על ידי התרסה מול המוכרים בחסר ובאמצעות משקיעים שזרמו ליצרנית הרכב החשמלית, שהוא הודה שלא היה בר קיימא. בסך הכל, למרות מבקרים חריפים, מאסק הוא לא רק האיש העשיר ביותר, אלא שהוא עשוי גם להיכנס להיסטוריה בתור האיש שלקח אסטרונאוטים על מאדים!

גלה עוד: אנימות לצפייה ישירה

האנשים העשרים בעולם לסיכום

רוב השמות ברשימה זו הם אנשים שהקימו מוצר, בנו עסק וסיפקו את הביקוש הצרכני.

יהיה זה ג'ף בזוס או אילון מאסק, המיליארדרים האלה לקחו הימור וזה השתלם בגדול. אבל זה לא אומר שהם לא נתקלו בקירות לבנים ועשו טעויות בדרך להצלחה. אכן, זה אחד הדברים הראשונים שיגידו לך.

אם אתה יזם מתחיל, הוצא עמוד מתוך ספרי המיליארדרים האלה, וראה לאן זה לוקח אותך!

ניווט
טכנאי מחשבים
© ofircomputers.co.il - אופיר טכנאי מחשבים בתל אביב כל הזכויות שמורות
שיווק בפייסבוק ע"י קרית טק